Pasek zakładek

środa, 29 marca 2017

Sposób na zakleszczoną/ zapieczoną wędke

Do napisania tego krótkiego poradnika nakłoniła mnie oczywiście sytuacja, która przytrafiła mi się po moim ostatnim wypadzie. Zmoczone łączenie wędki, woda która zadziałała jak kropelka i do domu wracałem z rozłożoną wędką. Na szczęście to był spinning i udało się go jakoś zmieścić do auta. Mi rozdzielenie wędki zajęło prawie cały dzień i niestety naruszoną przelotkę wędziska. Mam nadzieję, że dzięki temu poradnikowi poradzicie sobie o wiele szybciej.

Na początek przedstawię kilka porad, które możemy znaleźć w internecie na takie sytuację, a na końcu złoty środek, który uratował moją wędkę i podobno działa w każdym przypadku. Podstawowe metody rozłożenia zapieczonej wędki możemy podzielić na trzy grupy:

  1. Metoda siłowa: należy złapać kij z tyłu na wysokości kolan, złącze po środku, między jedną a drugą dłonią. Rozciągając złącze rękami "pomagamy" sobie rozszerzając kolana, czyli dokładając siły nóg.
  2. Metoda chemiczna: czyli znany wszystkim WD-40 lub podobne produktu. Gdy nie pomoże od razu, należy postawić wędkę pionowo tak, aby środek ściekał do środka łączenie i zostawić najlepiej na noc.
  3. Metoda chemiczna: czyli zimno lub ciepło na złącze, lub lub zimna woda, lub suszarka i ciepłe powietrze.

W moim przypadku żadna z tych metod nie przyniosła żadnego efektu, dlatego szukałem dalej, aż znalazłem "złoty środek".

Do tej metody potrzebne są 3 osoby, w tym najlepiej dwie silne. Dwóch silniejszych chwyta zakleszczone elementy ok. 1 metr od złącza i ciągnie ku sobie nie wykonując żadnych ruchów. Przy tym należy kontrolować zaparcie się nogami by nie wyrżnąć gdzieś po uwolnieniu złącza. Trzecia osoba chwyta delikatnie złącze i wykonuje nim obrotowe ruchy o średnicy ok. 30 cm (jak korbą). Każde zakleszczenie odpuszcza po chwili. Choć bywały uparte, to wszystkie kapitulują najdalej po kilkunastu minutach. Najczęściej jest to 1-3 minuty.

blog wędkarski - lubuskie-lowiska.blogspot.com

Aby taka sytuacja nie przytrafiła nam się w przyszłości najlepiej co jakiś czas profilaktycznie posmarować łączenie wędziska świeczką, silikonem lub teflonem, który dostaniemy w sklepach wędkarskich z osprzętem do tyczek.

1 komentarz: